El 2009 em vaig llicenciar en Filologia Catalana a la Universitat de Barcelona i vaig rebre el Premi Extraordinari de Llicenciatura, atorgat per la mateixa universitat, així com un Primer Premi als Premios Nacional a la Excelencia en el Rendimiento Académico, atorgat pel Ministeri de Educació del Govern d’Espanya. El 2010 vaig obtenir un Màster Interuniversitari en Estudis Avançats i Aplicats en Llengua i Literatura Catalanes, a la Universitat de Barcelona (UB) i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), amb un treball de màster (qualificació de 10 cum laude) sobre les alternances datiu/acusatiu en llengües romàniques i basc.

A continuació em vaig matricular en el Programa de Doctorat en Ciència Cognitiva i Llenguatge a la UAB, on treballava supervisada per la Dra. Gemma Rigau, una de les majors expertes en microvariació sintàctica del català en concret i de les llengües romàniques en general, autora de nombrosos articles en les revistes internacionals més prestigioses, directora de diversos projectes de recerca finançats sobre la variació lingüística i, en definitiva, una de les persones clau en la construcció de ponts entre l’acadèmia i la comunitat catalanoparlants: la Dra. Rigau no només va ser una de les persones clau en l’elaboració de la indispensable Gramàtica del Català Contemporani sinó que, com a vicepresidenta de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans, és una de les persones responsables de la nova gramàtica prescriptiva del català, que apareixerà aviat. D’ella en vaig aprendre la importància de tenir present l’impacte de la recerca en la societat, i és per això que vaig dedicar la meva tesi a l’estudi de varietats romàniques no estàndards, amb l’objectiu de discernir si determinades construccions sintàctiques (com les alternances de cas datiu/acusatiu o el doblat de clític datiu en les construccions ditransitives) havien de deixar de ser excloses dels usos normatius actuals.

El juny del 2014 vaig defensar la meva tesi doctoral, escrita en català i titulada Les fronteres de la intransitivitat. Estudi dels aplicatius en llengües romàniques i basc. La tesi va rebre la qualificació d’Excel·lent cum laude per part d’un tribunal format pels doctors Ricardo Etxepare (IKER-CNRS, França), Roberta D’Alessandro (Leiden University, Holanda) i Ángel Gallego (UAB, Catalunya). També em van concedir el Premi Cum Laude 2014 a la millor tesi en Humanitats escrita en català i defensada en alguna de les universitats dels territoris de parla catalana. Aquest premi assegura la publicació i difusió de la tesi a les universitats dels Països Catalans. És concedit per l’Institut Món Juïc, la Generalitat de Catalunya i la Xarxa Vives (Network Vives), una institució sense ànim de lucre que representa i coordina l’acció conjunta en ensenyament superior, recerca i cultura de 21 universitats de 4 estats europeus (Espanya, Andorra, França i Itàlia).

La trajectòria que he dut fins ara demostra així mateix el meu compromís amb les tasques de difusió: he presentat tots els resultats de la meva recerca en diversos congressos internacionals (incloent-hi Linguistics Symposium on Romance Languages (LSRL), Cambridge Comparative Syntax, Going Romance, Colloquim of Generative Grammar, ConSOLE, Societas Linguistica Europaea, entre molts d’altres) i he publicat articles en revistes de revisió per parells i capítols de llibres en les editorials més prestigioses (com ara John Benjamins i Gruyter).

Construir xarxes de recerca internacionals també ha estat una de les meves principals preocupacions. En aquest sentit, durant l’etapa d’investigadora predoctoral vaig gaudir d’una estada de recerca de sis mesos a l’IKER-CRNS (França), on el Dr. Etxepare i els seus col·legues em van ajudar en l’estudi de la ditransitivitat i les alternances de cas en basc; i vaig gaudir també d’una altra estada, de tres mesos, a la Universitat Catòlica de Lovaina (Bèlgica), on la col·laboració amb la Dra. Béatrice Lamiroy i el seu equip de recerca em permeté ampliar les perspectives sobre lingüística romànica i aprendre d’altres enfocaments del llenguatge, més enllà de la perspectiva formal del Generativisme.

Finalment, sóc del parer que és bo que els investigadors també estiguin compromesos amb les tasques de guiatge i docència: en aquest sentit, he impartit diverses assignatures tant a la Universitat Ramon Llull com a la Universitat Autònoma de Barcelona, i formo part de l’associació de creació recent Gramàtica Orientada a les Competències, l’objectiu de la qual és millorar la manera d’ensenyar gramàtica en l’educació secundària.